Legnagyobb gondom a szoftvervásárlással, hogy nem mindig tudhatod mit kapsz. A legtöbb boltban árult fizikai termék minőségére számtalan hivatalos szerv felügyel, ha valami teljesen működésképtelen, vagy alapvető hibái vannak, akkor vagy már engedélyt se kap, vagy hamar lekerül a polcokról. Persze kivételek ezalól a kínai piacos, meg a neten rendelhető cuccok, de ezekhez pont emiatt nem szoktam nyúlni. A szoftver minőségét viszont senki se felügyeli (a katonai, orvosi, banki szoftverek persze más tészták), általában már az elején el kell fogadni egy 'semmiért se vállalom a felelősséget' nyilatkozatot, aztán magunkra maradunk. Általában van persze telefonos support, meg fejlesztő a háttérben, de ezek vagy tudnak segíteni, vagy nem, és akkor kezdődhet az én nem ilyet akartam, én meg sose mondtam, hogy ez olyan lesz vitasorozat. Emellett egy mezei szoftver normális esetben is sokkal többféle dolgot csinál, mint egy háztartási készülék így arra is nagyobb az esély, hogy valami olyan funkció nem működik rendesen, amit csak kevesen akarnának használni, és ezért még nehezebb a fejlesztőket rábírni, hogy kijavítsák a hibát. Megoldás? Számomra pl a pénzvisszafizetési gari, a rendes próbaverzió (nem csak egy teljesen kiherélt változat), illetve az ésszerű feltételek (semmi 3x rakhatod fel az csak az eredeti CD-ről de csak telhold előtti hétfőn) jó iránynak tűnnek, és talán sok cég már kapisgálja is, hogy egy idő után akkora lesz a választék, hogy a régi 'nekem mindent lehet' (lásd MS, Apple, Adobe) játékszabályok szerint játszva már nem fognak tudni labdába rúgni.

A bejegyzés trackback címe:

https://temiert.blog.hu/api/trackback/id/tr822305081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása